پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150932
در مذاکرات لوزان ما از يکسري از اصولمان عدول کرديم/ پذيرفتن حق غني سازي ايران از دستاوردهاي مذاکرات بود
تاریخ انتشار : 1394/01/16 16:13:21
نمایش : 1172
سيد قاسم مير احمدي گفت: آنچه بعد از مذاکرات ژنو به دست آورديم اين است که کشورهاي ۱+۵ پذيرفته اند که سيستم موشکي ايران نبايد تعطيل شود و قدرت دفاعي ايران يک قدرت متعارف است و اينکه رهبري فرمودند قدرت موشکي خط قرمز ماست، امروز اين کشورها آن را پذيرفته اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از اساتيد برتر، سيد قاسم ميراحمدي در خصوص بيانيه لوزان گفت: ما بايد اصل قضيه مذاکره را به خاطر اينکه مقام معظم رهبري اجازه مذاکره را داده اند بايد بپذيريم ولي اينکه امروز ما از يکسري از اصول هايمان در بحث هسته اي عدول کرديم يک واقعيت است.

وي افزود: در مذاکرات هسته اي اينکه امروز گروه ۱+۵ که نظر بر تعطيلي تعطيلات هسته اي ايران داشت حال در اين توافق پذيرفته که تاسيسات هسته اي اراک و فردو به کار خود، ولي با رويکردي متفاوت، به کار خود ادامه دهد، و اين نتيجه استقامت مردم و نظام و رهبري است.

اين کارشناس مسائل سياسي خاطر نشان کرد: در توافق لوزان ما در تحقيقات به سطح مذاکرات ژنو برنگشتيم و حتي با توجه به اينکه حق غني سازي ما از ۲۰ درصد به ۵ درصد رسيده بود، در اين توافق حق غني سازي ما به ۳/۵ درصد رسيد ولي جناب دکتر روحاني معتقدند که بايد مقداري از چرخ هاي هسته ايمان کم کنيم تا چرخ زندگي مردم بچرخد.

وي تصريح کرد: آنچه بعد از مذاکرات ژنو به دست آورديم اين است که کشورهاي ۱+۵ پذيرفته اند که سيستم موشکي ايران نبايد تعطيل شود و قدرت دفاعي ايران يک قدرت متعارف است و اينکه رهبري فرمودند قدرت موشکي خط قرمز ماست، امروز اين کشورها آن را پذيرفته اند.

ميراحمدي گفت: در عرصه بين المللي آنها اعتقاد داشتند که ايران کشوري است که براي آينده جهان کشوري و خاورميانه خطرناک است، ولي حالا دو کشور عربستان و اسرائيل که مخالف سرسخت مذاکرات بودند و همچنين گروه ۱+۵ و کشورهاي دنيا امروز مجاب شدند که برنامه هسته اي ايران صلح آميز است و خطري براي آنها ندارد.

وي اضافه کرد: در بحث تحريم ها اتحاديه اروپا متعهد شده است که بعد از نهايي شدن مذاکرات کليه تحريم هاي خود را لغو کند و امريکا هم در يک بازه زماني ۱۰ ساله اقدام به لغو تحريم ها کند، ولي موضوعي که مهم است اين است که آيا ما مي توانين به امريکا و کشورهاي ۱+۵ اعتماد کنيم، با توجه به اينکه در يک سال نيم گذشته ما به همه تعهداتمان پايبند بوديم و راستي آزمايي کرديم، اميدواريم که آنها به عهد خود پايبند باشند.

اين استاد دانشگاه بيان کرد: هر چند ما از اصول و حق و حقوقمان عدول کرديم ولي اگر آژانس بين الملل و کشورهاي ۱+۵ به تعهدات خود عمل کند هر چند که ما چيز هايي را از دست داديم در دراز مدت مي تواند در معيشت مردم و بازار تاثير بگذارد و يک ثبات نسبي را در بازار حاکم کند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html